Hur man hittar på denna sidan
Vi har radat upp dem vanligast frågorna vi får på denna sidan, för att du alltid skall få hjälp och guidning även om vi inte har personlig service öppen .
Det handlar om praktiska tips om hur du handlar, hur du kan betala och hur vi hanterar en fraktupplevelse som förhoppningsvis ska passa dig.
För oss är det viktigt att du får svar. Får du inget svar , har problem att beställa eller saknar något – kontakta oss så kommer vi att hjälpa dig.
Så här kontaktar du oss enklast:
Mail: [email protected]
Telefon: 08-979800
Vi försöker alltid ge dig den bästa totalupplevelsen som möjligt.
Kolla gärna våra omdömen på https://www.reco.se/burgerstore-se
Hur man handlar
1. Att välja produkter
När du har hittat en produkt du vill köpa, klicka på knappen ”Köp”. En ny ruta visas som bekräftar att produkten har lagts i varukorgen.
2. Gå till kassan
När du har lagt de produkter du vill köpa i varukorgen – klicka på knappen ”Till kassan” eller på knappen ”Varukorg” i övre högra hörnet.
3. Varukorgen
I varukorgen ser du en översikt på de varor som du valt att lägga till.
Om produkterna omfattas av ett bonussystem och att du kan lägga till varor gratis visas det här. Observera att det är endast vid utvalda kampanjer och utvalda varor som ev. omfattas av ett bonussystem.
Om du kan lägga till en bonusprodukt ser det ut så här.
Exempel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
Du kan lägga till 1 produkt gratis i varukorgen |
Välj din bonusprodukt |
|
Tryck då på ”Välj din bonusprodukt”
Välj vara genom att klicka in på den och scrolla ner till den gröna knappen med texten LÄGG I VARUKORG
4. Kassan
I kassan ser du först en översikt av de produkter du har lagt i varukorgen. Här kan du justera antalet produkter du önskar köpa. Har du en rabattkod skriver du in den i fältet som visas. När du har gått igenom varukorgen och fyllt i eventuell rabattkod går du vidare till betalning genom att välja leveranssätt och betalsätt
5. Leverans
Här kontrollerar du uppgifterna för din faktureringsadress och väljer om du vill hämta din beställning på vårt lager i Åtvidaberg eller få den levererad hem till dig. Ska beställningen skickas till en annan adress än faktureringsadressen ändrar du leveransadress och fyller i uppgifterna som efterfrågas. OBS! Om betalning görs med Klarna kan leverans endast ske till folkbokföringsadressen.
Olika leveranssätt. Observera att vissa leveranssätt inte visas beroende på din beställningsvikt och storlek.
Observera att vikten beräknas i bakgrunden och kan inte ses eller styras av dig som kund. Uppfattar du att något är fel kan du kontakt oss på [email protected] eller på 08-979800
Service Point – Hämta paketet på ett serviceställe
Frakt DHL servicepoint – Fri frakt från 999:-
– Detta alternativ visas för beställningar under 20kg och när summan för köpet är under 999:- Kostnaden för frakten är 69:-
Fri frakt – DHL service point
– Detta alternativ visas för beställningar under 20kg och när summan är över 999:- . För beställningar över 999:- efter ev., avdragna rabatter är frakten kostnadsfri i vissa fall, undantag på vissa postnummer förkommer pga ökade kostader från fraktbolag
Hämta på vårt lager i Åtvidaberg
Hämta själv – Bruksgatan 9 Åtvidaberg
– Du kan hämta på vårt lager mellan 07.00-16.00
Adressen tlll lagret är Burgerstore – Eksågsvägen 16, Facetten Kaj 11 C/O Rodeco AB. Ingen fraktkostnad tillkommer
Hemleverans – DHL levererar till din tomtgräns
DHL hemleverans för paket under 20kg
-Du kan välja att få ditt paket levererat hem till dig även om vikten understiger 20kg . För beställningar under 999:- är kostnaden för detta 199:-
DHL Hemleverans över 20kg – 99:-
– Du kan välja att få ditt paket levererat hem till dig om vikten är över 20kg och att summan i av beställningen är minst 999:- Frakten kostar då 99:- och express ingår alltid.
Undantag på vissa postnummer förkommer pga ökade kostader från fraktbolag
Leverans av digitala produkter – Leverans till din mailadress
Digital leverans – Presentkort
– Har du köpt ett presentkort välj detta alternativ. Kostnadsfritt
Returfrakt – Använd denna om du köper returfrakt från oss
– Har du köpt en returfrakt av oss välj detta alternativ. Kostnadsfri leverans av ditt val.
Observera att själva returfrakten i sig inte är kostnadsfri
6. Betalsätt
Välj en betalningsmetod.
Klarna ligger normalt som förvalt betalningssätt. För att byta tryck på ”VÄL ETT ANNAT BETALSÄTT
Om du har en rabattkod så skriver du in den i detta steg. Klicka på ”Nästa – Bekräfta din beställning” och gå igenom beställningsuppgifterna innan du slutför köpet. Klicka på ”Slutför ditt köp” och fyll i efterfrågade betalningsuppgifter. När du har fyllt i uppgifterna får du en orderbekräftelse.
Våra olika betalsätt
- Klarna – Betala med kort, direktbetalning, delbetalning eller faktura
- Payson – Betala med kort, direktbetalning, delbetalning eller faktura
- Swish – Betala direkt med Swish
- Fakturabetalning vid utlämning på lager – Direktbetalning av faktura vid utlämning
- Betalning med CARDSKIPPER – Används för betalningar med presentkort från
Våra rutiner för prissättning
Vi följer samtliga regler gällande marknadsföring och har en sund inställning att man alltid känner sig väl omhändertagen vid prisfrågor
Vi tar gärna emot eran feedback gällande prissättning – våran policy hittar du på denna sidan under avsnittet ”Nyttjande av rabattkoder”
Du når oss på [email protected] eller 08-979800
Prisjusteringar , Aktuella och historik
Här ser du planerade prisjusteringar samt utförda i närtid som kan påverka vissa kampanjers upplevelse. Vi är alltid ödmjuka inför eran feedback.
Pit Boss – Prisjustering enligt tillverkarens rekommendationer utfördes 2021-11-07
(Prisjustering skulle gälla från 2021-09-01, vid datum för utförandet har ingen i Sverige följt dessa rekommendationer ännu.
Samtliga grillar och pizzaugnar kommer få nya rekommenderade priser från 2022
Priset på stål har ökat kraftigt vilket kommer öka ordinariepriserna under 2022
Här hittar du information om våra leveranssätt och leveranstider
Leveranszoner & Fri frakt*
På grund av rådande drivmedelspriser är vi tyvärr tvugna att ta ut en fraktkostnad för vissa postnummer pga ökande kostnader för transporter:
Med Fri frakt avses därför endast postnummer som ligger inom vårt valda spann.
Frakttillägg sätts på postnummer som har fått kraftig ökade kostnader under 2022 . Ex. öar, 90x m.fl
Leveranstid
Beställningar (Måndag-Fredag*) skickas inom 0-2 arbetsdagar förutsatt att vara finns i lager och inte är markeras som restnoterad. Vi skickar samtliga mindre beställningar med DHL Servicepoint, beräknad leveranstid är därmed 2-5 arbetsdagar. Vid restnoterade varor eller blir du direkt informerad och vi kommer överens om du vill delleverera eller vänta.
*OBS! vardagar som infaller på en röd dag räknas som helg och då sker inga utleveranser, hemleveranser eller utkörning på servicepoint. Gäller även de tre helgdagsaftnar är sedan 2009 jämställda med söndagar, nämligen midsommarafton, julafton och nyårsafton. Detta regleras i 3 a § av Semesterlagen. På dessa helgdagsaftnar har till exempel banker och myndigheter helt stängt. Post delas heller inte ut dessa dagar.
För tyngre paket t.ex grillar eller större leveranser med rök pellets så skickas dessa inom 1-2 dagar för lagerförda produkter.
Upptäcker vi att det finns hinder kontaktar vi dig så snart vi kan för att komma fram till en gemensam lösning.
Transittider för adresser på öar, landsbygd eller platser som ligger högt upp i landet kan avvika beroende på fraktleverantörens körslingor, avvikande färjetrafik etx.
Sök via denna sidan – Viv skickar från postnummer 59730
https://www.dhl.com/se-sv/home/vara-divisioner/frakt/ledtider.html
När din vara är skickad
När din vara har skickats är du välkommen att ta kontakt med transportören för fler frågor om leverans, se till följande kontaktuppgifter:
Ditt sändningsnummer aviseras alltid till den mailadress du angivit i samband med köpet.
Avsändaren av aviseringen är [email protected]
Med rubriken: Avisering – Leverans på väg till dig från Burgerstore.
Du kan med fördel använda eller ladda hem appen ”mina paket” som finns på App store eller Google play
DHL kundservice telefon 0771-345345
DHL Spåra paket – https://www.dhl.com/se-sv/home.html
Adressändring när din beställning är lagd
Vi är medvetna om att det ibland kan inträffa oförutsedda händelser som gör att du som kund vill få en försändelse levererad till en annan adress än den ursprungliga.
I ett fall där din order skickas till ett ombud eller som hemleverans/hemleverans pall kan vi be DHL att leverera försändelsen till en annan adress, mot en kostnad på 250:- per ändring.
Om du önskar hjälp med detta kan du kontakta vår kundservice på 08-979800
Leveranssätt
Observera att vissa leveranssätt inte visas beroende på din beställningsvikt och storlek.
Observera att vikten beräknas i bakgrunden och kan inte ses eller styras av dig som kund. Uppfattar du att något är fel kan du kontakt oss på [email protected] eller på 08-979800
Service Point – Hämta paketet på ett serviceställe
Frakt DHL servicepoint – Fri frakt från 999:-
– Detta alternativ visas för beställningar under 20kg och när summan för köpet är under 999:- Kostnaden för frakten är 69:-
Paketets utlämningsställe sätts per automatik baserat på ditt angivna postnr.
Fri frakt – DHL service point
– Detta alternativ visas för beställningar under 20kg och när summan är över 999:- . För beställningar över 999:- efter ev., avdragna rabatter är frakten kostnadsfri.
Undantag på vissa postnummer förkommer pga ökade kostnader från fraktbolag.
Paketets utlämningsställe sätts per automatik baserat på ditt angivna postnr.
Hämta på vårt lager i Åtvidaberg
Hämta själv – Eksågsvägen 16, Kaj 8. 59730 Åtvidaberg
– Du kan hämta på vårt lager mellan 09.00-15.00
Adressen tlll lagret är Burgerstore – Eksågsvägen 16, Facetten Kaj 11 C/O Rodeco AB. Ingen fraktkostnad tillkommer
Hemleverans – DHL levererar till din tomtgräns
DHL hemleverans för paket under 20kg
-Du kan välja att få ditt paket levererat hem till dig även om vikten understiger 20kg . För beställningar under 999:- är kostnaden för detta 199:-
DHL Hemleverans över 20kg – 99:-
Undantag på vissa postnummer förkommer pga ökade kostnader från fraktbolag.
Leverans av digitala produkter – Leverans till din mailadress
Digital leverans – Presentkort
– Har du köpt ett presentkort välj detta alternativ. Kostnadsfritt
Returfrakt – Använd denna om du köper returfrakt från oss
– Har du köpt en returfrakt av oss välj detta alternativ. Kostnadsfri leverans av ditt val.
Observera att själva returfrakten i sig inte är kostnadsfri
Nyttjande av rabattkoder
I vissa fall hanteras kampanjer med rabattkoder.
Om du har gjort ett köp men inte kunnat nyttja koden kan du kontakta oss, om tidpunkten för ditt köp och innehållet i order omfattas av koden kan vi i vissa fall ersätta dig med en voucher som ger dig möjlighet att nyttja beloppen i våran sajt vid ett senare tillfälle.
För att du skall ha rätt till en återbetaning i pengar, då koden inte fungerar, skall du innan ditt köp skickat ett mail till oss på [email protected] där du förklara problemet med rabattkoden, innan ditt köp.
Om du inte visste om koden vid tillfället kan vi inte ersätta dig i pengar utan genom en vocuher som motsvarar rabatten.
Om du istället väljer att avbryta din order gäller avgifter enligt förklaring under ”Jag har ångrat mig – avbryta order” . Vårat mäl är att ha dem nöjdaste kunderna och att vi löser eventuella frågeställnigar tillsammans.
Anledning till detta regelverk är betalningtjänsternas olika avgifter beroende på status som inte går att backa . dvs. har ordern gått förlångt så kostar det pengar för oss att avbryta.
Ändrade planer?
Jag har ångrat mig och behöver avbryta
Ibland blir det fel eller man gör förhastade beslut – vi försöker hjälpa dig så gott vi kan, huruvida det kan avbrytas, omdirigeras tillbaka beror på vart i leveranskedjan din beställning är. Kostnaden för dig avgörs av beställningens typ och vikt
- Beställning lagd och inte alls hanterad – Kostnadsfri avbokning
Observera att du endast har några timmar och din beställning hanteras normalt inom 10 timmar.
- Hanterad beställning (Aktiverad och plockad men inte upphämtad av fraktbolaget) – Kostnad för att avbryta order är 150:-
- Beställning upphämtad av fraktbolaget
– Kostnad för att omdirigera order tillbaka till oss beror på produktens vikt och volym. Kostnad dras av på återbetalningen av din order eller faktureras
Paketstorlek / typ |
Kostnad i SEK ink. Moms |
Mindre paket 0-5 kg |
69 |
Medium paket 5-10 kg |
149 |
Större paket 10-20 kg |
199 |
Hemleveranser upp till 50 kg |
495 |
Hemleveranser 50 kg och mer |
795 |
Om du ej hämtar ut eller tar emot ditt paket – kolla vidare under den fliken för mer information
Fel vara eller saknar produkter
Jag har fått en annan vara än vad jag beställt
Om du mot förmodan skulle få en annan produkt än den du beställt så behöver du inte oroa dig.
Kontakta vår kundservice på [email protected] eller 08-979800, så ser vi till att du kostnadsfritt får returnera den felaktiga produkten och att korrekt vara skickas ut så snart som möjligt.
Jag saknar produkter i min beställning
Saknar du produkter i din beställning , kontakt oss omgående så kommer vi hjälpa dig du når oss på[email protected] eller 08-979800.
Mitt paket rör sig inte – vad händer?
Vi står för transportrisken när vi skickar något till dig, vilket innebär att vi kostnadsfritt ersätter dig med en ny vara om den mot förmodan skulle försvinna under transport.
Det finns några möjlig orsaker till att du kan ha fått en avisering men sen händer det inget mer.
Några av orsakerna skulle kunna vara
- Paketet är packat och skickat från oss men inte inskannat på terminal / servicepoint
- Paketet är inte packat pga. av att det saknas detaljer – i dessa fall försöker vi nå dig via mail alt. telefon
- Tekniska problem där paketinformationen mellan system kan i ovanliga fall försvunnit
När du har frågor om detta är det snabbaste kontaktsättet att nå oss via telefon på 08-979800
Du kan nå oss på mail, vi svarar inom 24h
Mitt paket är borta – vad gör jag
Vi står för transportrisken när vi skickar något till dig, vilket innebär att vi kostnadsfritt ersätter dig med en ny vara om den mot förmodan skulle försvinna under transport.
Om du förmodar att din försändelse försvunnit eller om leveransen blivit väldigt försenad kan du kontakta transportören DHL på 0771-345345 och höra hur det ligger till – tänk på att ha ditt kollinummer tillgängligt.
Om du får bekräftat av transportören att du behöver kontakta oss för vidare hjälp kan vi sedan upprätta en reklamation och ombesörja ny leverans till dig omgående, kontakta då vår kundservice på [email protected] eller 08-979800.
Vi kommer försöka leverera ditt paket så snart som möjligt. Om varan du beställt mot förmodan skulle vara slut i lager kontaktar vi dig gällande en ny leveranstid alternativt återbetalning.
Vad gör jag om min produkt är skadad vid leverans
Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället måste detta anmälas omgående till vår kundservice.
Observera att ansvaret ligger på dig som kund att rapportera och dokumentera eftersom vi inte har möjlighet att göra detta. Om du inte följer nedanstående kan du ev. inte hävda skadan mot fraktbolaget och få ersättning.
Vi vore tacksamma om du vid din kontakt med oss redan tagit bilder på skadan samt inner- och ytteremballage, då det krävs för att skapa ett reklamationsärende. Skadan behöver anmälas till DHL inom 1-2 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan till oss inom denna tid.
För att reklamationen mot DHL skall kunna hanteras korrekt måste du även spara emballage, adresslapp samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.
Rutiner som du följer vid synlig fraktskada – inom 1-2 dygn
1. Säkerställ att chauffören skriver EMB på fraktsedeln innan du signerar , det betyder att dem kvitterar skadan. Du kan också välja att inte ta emot produkten om du kan ana att den är obrukbar.
2. Fotografera emballaget och Packa upp produkten och fotografera produkten så att skadorna är synliga.
Maila dessa bilder samt ev. serienummer på produkten, till oss på webs[email protected] : Ärende – Fraktskada + ditt ordernr.
3. Vi hör av oss inom 3 dagar, du kan också ringa oss på 08-979800 för uppdatering av ditt ärende.
Rutiner som du följer vid EJ synlig fraktskada – inom 7 dygn
1. Packa upp produkten och fotografera produkten så att skadorna är synliga.
Maila dessa bilder samt ev. serienummer på produkten, till oss på webs[email protected] : Ärende – Fraktskada + ditt ordernr.
3. Vi hör av oss inom 3 dagar, du kan också ringa oss på 08-979800 för uppdatering av ditt ärende.
Vad händer sedan?
Efter att en reklamation upprättats mot DHL kommer vi att ombesörja en ny leverans, helt kostnadsfritt för dig som kund, så att du så snart som möjligt får en felfri produkt.
Kontakt oss på
Ej uthämtade paket eller mottagen hemleverans
För ej utlösta paket på service point
För ej utlösta paket med ett varuvärde under 500 kr kommer vi dra av 250 kr på din återbetalning, för ej utlösta paket med att varuvärde över 500 kr kommer vi dra av 395 kr på din återbetalning för att täcka uppkomma kostnader.
Om du har valt att betala med någon av våra kreditlösningar via Klarna eller Payson kommer ovan belopp finnas kvar på din faktura/delbetalning beroende på varuvärdet av din order.
Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet.
För ej mottagna hemleveranser
För ej mottagna hemleveranser med ett varuvärde under 500 kr kommer vi dra av 295 kr på din återbetalning.
För ej mottagna hemleveranser varuvärde över 500 kr kommer vi dra av 795kr på din återbetalning för att täcka uppkomma kostnader.
Om du har valt att betala med någon av våra kreditlösningar via Klarna eller Payson kommer ovan belopp finnas kvar på din faktura/delbetalning beroende på varuvärdet av din order.
Tänk därför på att alltid kunna ta emot leveransen inom ramen för fraktleverantörens villkor.
Garanti och reklamationsrätt
För produktfrågor och felsökning rekommenderar vi dig i första hand att ta kontakt med tillverkaren av produkten.
Garanti
Till konsument lämnas 1 års fabriksgaranti för tillverkningsfel om inget annat anges. Många produkter har dock längre garantitid, men vi reserverar oss för felskrivningar på vår hemsida. Kolla därför alltid upp med respektive tillverkare hur lång garanti och vad som täcks.
Garantin gäller för funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Fel som uppstått vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende omfattas inte av garantin. Garantin täcker ej heller så kallade handhavandefel, vilket inkluderar felaktig inställd produkt eller olycksskador, till exempel tappskador, fuktskador etc
För oss som återförsäljare är det i många fall svårt att avgöra ifall ett visst fel täcks av garantin. Därför använder vi oss delvis av auktoriserade serviceverkstäder för att du som kund skall få bästa möjliga service.
Om du skulle få problem med en produkt inom garantitiden kan ev. produkten skickas för garantikontroll hos tillverkaren. En garantiservice har en ledtid på 3-4 veckor och resulterar ofta i att produkten repareras eller byts ut. Vi håller alltid en uppföljning på ditt serviceärende för att du ska känna dig trygg med det köp du gjort hos oss. För att upprätta ett garantiärende kan kontakta vår kundservice alternativ tillverkaren. Tänk på att alltid ha ditt kvittonummer tillgängligt, samt att vi kan behöva produktens serienummer om du behöver skicka in den till oss.
Garanti – rutiner (Vad måste du som kund göra)
Beroende på vilken produkt gäller följande information.
Se nedan
Generellt i alla fall när det rör sig om garanti skall du göra följande
1. Fotografera det skadade eller ta ett videoklipp som visar skadan
2. Ta reda på produktens serienummer – Ta en bild
Om produkten inte har eller du inte hittar det, skriv det i informationen.
3. Beskriv problemet så noga du kan
4. Vidarebefordra informationen enligt nedan schema och till angivna adresser
Kontakt och svarstider garanti 2021
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Leverantör |
Produkt |
Kontakta leverantör |
Kontakta Burgerstore |
Reklamations adress |
Foto krävs |
Serienummer krävs |
Bifoga order / beställningskvitto |
Förväntade svarstid |
Förväntad åtgärdstid |
Pit Boss |
Grillar (samtliga) |
Nej |
Ja |
[email protected] |
Ja |
Ja |
Ja |
2-5 dagar |
2 veckor |
Louisiana |
Grillar (samtliga) |
Nej |
Ja |
[email protected] |
Ja |
Ja |
Ja |
2-5 dagar |
2 veckor |
Napoleon |
Grillar (samtliga) |
Ja |
Nej |
https://napoleongrillar.se/pages/support |
Ja |
Ja |
Ja |
2-5 dagar |
2 veckor |
Kamado Sumo |
Grillar (samtliga) |
Ja |
Nej |
[email protected] |
Ja |
Ja |
Ja |
2-5 dagar |
2 veckor |
Habanero Kamado |
Grillar (samtliga) |
Ja |
Nej |
[email protected] |
Ja |
Ja |
Ja |
2-5 dagar |
2 veckor |
Ooni |
Pizzaugn |
Ja |
Nej |
https://eu.ooni.com/pages/warranty |
Ja |
Ja |
Ja |
2-5 dagar |
2 veckor |
Ooni |
Tillbehör |
Nej |
Ja |
[email protected] |
Ja |
Nej |
Ja |
1-3 dagar |
inom 7 dagar |
Forno Allegro |
Pizzaugn |
Nej |
Ja |
[email protected] |
Ja |
Nej |
Ja |
1-3 dagar |
inom 7 dagar |
Forno Allegro |
Tillbehör |
Nej |
Ja |
[email protected] |
Ja |
Nej |
Ja |
1-3 dagar |
inom 7 dagar |
Olika |
Smaksättare |
Nej |
Ja |
[email protected] |
Ja |
Nej |
Ja |
1-3 dagar |
inom 7 dagar |
Olika |
Matlagningsutrustning |
Nej |
Ja |
[email protected] |
Ja |
Nej |
Ja |
1-3 dagar |
inom 7 dagar |
Olika |
Servering |
Nej |
Ja |
[email protected] |
Ja |
Nej |
Ja |
1-3 dagar |
inom 7 dagar |
Olika |
Pellets/kol |
Nej |
Ja |
[email protected] |
Ja |
Nej |
Ja |
1-3 dagar |
inom 7 dagar |
Reklamationsrätt
Reklamationsrätten påverkas inte av eventuell garanti. En produkt kan ha en garanti på ett år, men konsumenten har fortfarande rätt att reklamera produkten i tre år. Konsumenten ska reklamera inom skälig tid från att felet upptäcktes. Reklamerar konsumenten inom två månader räknas det alltid som inom skälig tid.
Som konsument har du lagstadgad reklamationsrätt i 3 år gällande ursprungliga fabrikationsfel. Om du vill åberopa din reklamationsrätt så ligger bevisbördan på dig som konsument, du behöver alltså bevisa att felet med produkten går att härleda till produktens ursprung och inte uppstått på grund av slitage eller yttre åverkan.
Reklamation utanför garantitiden
I det fall du önskar reklamera din produkt ber vi dig kontakta oss inom två månader från det att du upptäcker felet på produkten. Vid utnyttjande av reklamation står du som kund för kostnaderna fram tills att det konstateras ett fel som täcks av reklamationsrätten, vid godkänt ärende ersätter vi dig kostnader som uppkommit i ärendet såsom eventuell fraktkostnad, eller reseersättning.
Ångerrätt och Öppet köp
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten är i oförändrat skick, dvs. oanvänd och ej förstörd eller skadad, samt att förpackningen är obruten. När du utnyttjar din ångerrätt ska du sända tillbaka den till Burgerstore Sweden AB
Varor skall returneras till
Burgerstore
Facetten Eksågsvägen Kaj 11
59730 Åtvidaberg
Observera att du står då själv för fraktkostnader vid retur.
Vid eventuell retur skall du kontakta först kontakta oss via mail [email protected]
Uppge ditt ordernr och anledning till reklamation. Återbetalning sker 7 dagar efter av oss godkänd retur, vid problem kontaktar vi dig omgående vid frågor eller om vi anser att returen eller varan inte möter kraven för återbetalningen.
För returer under 20kg
Egen Fraktsedel Efter att du har meddelat oss om din retur kan du besöka ditt lokala postombud eller ta kontakt med valfri transportör för prisuppgifter för din produkt. OBS! Vid retur av produkt som levererats på pall vänligen ta kontakt med vår kundservice för vidare instruktioner om hur du går vidare.
OBS! Använd en frakttjänst som erbjuder utkörning till vår returadress. Vi kommer inte att hämta ut försändelser som levereras till ombud.
En returfrakt måste skickas som företagspaket.
Köpa frakt via oss
Vi kan erbjuda returfrakt från 79:-. Kostnaden beror på vikten.
Observera att du måste välja rätt vikt annars riskerar ditt paket att sändas åter till dig eller att fraktbolaget debiterar för felaktig sändningsuppgift.
Köp en retursedel via denna länk: RETURFRAKT , OBS ange fraktsättet ”Returfrakt – Använd denna om du köper returfrakt från oss” för att inte få en ytterligare fraktkostnad när du väljer denna artikel.
Beställ denna produkt så mailar vi en länk till dig så du kan skriva ut en retursedel till oss, detta blir betydligt billigare för dig då returer måste skickas som företagspaket.
OBS! Gäller endast paket under 150 cm samt max 20 kg. Varor över 150 cm eller 20 kg kan ej skickas som paket då ombuden inte hanterar dessa.
För returer över 20kg och pallvaror
Om du vill returnera en vara över 20kg eller en pallvara så behöver du kontakta oss på [email protected].
Vi kan hjälpa dig med en returfrakt till självkostnadspris, summan av returen kan dock inte förbestämmas på kostnaden varierar beroende på vikt och storlek.
Ett riktmärke är följande
20-49 kg- ca 400:-
49-99 kg -ca 700:-
100+ kg – ca 1000:-
Återbetalning/kreditering
Vid en retur sker återbetalning/kreditering i första hand alltid till det betalsätt som används vid köpstillfället. Om du skickar tillbaka varan till oss sker återbetalning normalt inom 10 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. Återbetalning kan endast ske till kort som är utfärdade i Sverige och till svenska bankkonton. Om du valt faktura som betalsätt och redan hunnit betala in beloppet, vänligen kontakta Klarna för återbetalning.
Återbetalning vid retur
Vi kommer skyndsamt att återbetala summan av det du returnerat. Normalt inom 10 arbetsdagar eller snabbare om det är möjligt.
Vi återbetalar summan av produkten , minus de kostnader som är förknippade med returen samt ev. avdrag som vi kommit överens om.
Hur sker återbetalningen
Vid en retur sker återbetalning/kreditering i första hand alltid till det betalsätt som används vid köpstillfället. Om du skickar tillbaka varan till oss sker återbetalning normalt inom 10 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. Återbetalning kan endast ske till kort som är utfärdade i Sverige och till svenska bankkonton. Om du valt faktura/avbetalning som betalsätt och redan hunnit betala in delar av beloppet, vänligen kontakta Klarna eller payson för återbetalning.
Upplever du att det dragit ut på tiden?
Du kan alltid kontakt oss för ett status på din retur – ring oss på 08-979800 eller maila oss på [email protected]
Företagskunder har speciella villkor
För produktfrågor och felsökning rekommenderar vi dig i första hand att ta kontakt med tillverkaren av produkten.
Produkt anpassade för privatpersoner
De flesta av våra produkter inom segmentet grillar och pizzaugnar är anpassade för privatbruk, det betyder att företag på vissa produkter undantas rätten för garanti när produkten använd i verksamheten.
Burgerstore kan inte hävda garantirätten i dessa fall.
Är du osäker , kontakta oss innan ditt köp för en bekräftelse.
Du kan också kontrollera villkoren för garanti med respektive leverantör
Öppetköp
Vi erbjuder företag 10 dagars öppet köp vid obruten förpackning. Det gäller oavsett om ni handlar via hemsidan eller direkt via telefon eller mail.
Öppet köp gäller ej beställningsvaror som inte ingår i ordinarie sortiment.
Återköp/retur tillämpas ej utan godkännande av Burgerstore B2B. Om ni önskar använda er av öppet köp ber vi er meddela oss det så snart som möjligt.
Det är ni som köpare som står för de kostnader som returen medför.
1. Returfrakt
2. Administrationskostnad om 500:- (ex moms)
Garanti och reklamation
Burgerstore lämnar 1 års garanti till företagskunder. I de fall tillverkaren lämnar en längre garanti, erbjuds ni självfallet samma garantilängd. Förbrukningsvaror samt tillbehör följer tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år.
Garantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantitiden. Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.
Innan en garantireparation eller ett garantiutbyte kan godkännas behöver vi eller någon av våra samarbetspartners undersöka produkten. I det fall produkten inte är behäftad med ett garantifel, utan ett så kallat handhavandefel (inkluderar felaktigt inställd produkt, skada som beror på oaktsamhet mm), har vi eller serviceverkstaden rätt att debitera för undersökningskostnaden. Fraktkostnader och hanteringsavgifter tillkommer. Vi har mycket omsorgsfullt valt ut våra samarbetspartners och erbjuder rikstäckande service för att ge er ett förstklassigt garantiförfarande.
Obs! Reklamationsrätten gäller ej vid företagsköp.